Shopping en Museum - Reisverslag uit Hohhot, China van Ligang Kroon - WaarBenJij.nu Shopping en Museum - Reisverslag uit Hohhot, China van Ligang Kroon - WaarBenJij.nu

Shopping en Museum

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Ligang

05 Augustus 2009 | China, Hohhot

Sandra, onze gids, zou ons meenemen "shopping". Maar dat bedoelde zij anders dan wij. We werden naar een grote commerciële hal gebracht. Daar kregen we een rondleiding, wat er zoal in Binnen Mongolië gemaakt wordt. Best wel interessant. Zo worden de dekbedden gevuld met kamelenvacht. Er worden er veel dolken/messen gemaakt. Ook werd er verteld en laten zien, hoe zij zijden sjalen maken en verfden. Allemaal erg leuk, maar aan het eind van de toer kom je in 4 grote hallen, waar je alles kan kopen.
Uiteraard is het allemaal niet duur. Zo hebben we dus wat souvenirs gekocht voor de oma's en opa. We kwamen langs een aantal kamelen-knuffels. Ligang was niet meer te houden. Hij wist niet hoe snel hij uit de buggy moest komen. Vooruit dan maar...... Hij is erg blij met zijn kameel met belletje. Vooral erg leuk als je "er komt een Kameeltje aangelopen, zo bij Ligang in het nekje gekropen" speelt, en het belletje heel hard rinkelt...... Mama en Ligang hadden daardoor veel toeschouwers, die meteen even konden kijken waarom een blanke dame en chinees zoontje had......

Na deze toer zijn we weer naar het hotel gegaan. Snel alles uitgeladen en meteen door naar de supermarkt voor nog meer pampers en drinken. De zindelijkheid is er nu officieel vanaf. Wanneer Ligang een vieze luier heeft haalt hij zelf een schone. Ligang is onderweg lekker in slaap gesukkeld. Dat is mooi, want om 14:00 uur worden we weer opgehaald om naar het Inner Mongolia Museum te gaan. Dit is een nieuw museum, met de hele geschiedenis van Binnen Mongolië. Daar hebben we ongeveer anderhalf uur rondgelopen. Erg leuk, maar we hebben waarschijnlijk nog geen kwart van het Museum gezien, zo groot is het.

Vanavond zijn we met Jurjen en Janneke en hun jongens, naar de Mac geweest (niet echt Sonja Bakker verandwoord, maar dat lopen we er wel weer af) Ligang heeft wat frietjes gegeten en juice d'orange gedronken. Diego was lekker aan het spelen, en aan het eind kwam ook los. Hij is mooi van de glijbaan gegaan.

We zien dat Ligang al steeds vrijer wordt. We krijgen kusjes van hem (zonder te vragen)en zoekt ons op als er vreemden in de buurt komen. Toch blijft het een driftig mannetje. Niemand mag bijvoorbeeld in de buurt van ZIJN buggy komen (vooral als hij er niet in zit) Maar hij is ook heel lief. Diego had een lekker soft ijsje gehad en daardoor een lekkere ijs-toet. Ligang gaf hem snel een doekje om zijn mond af te vegen. Heel schattig!!!!
Ligang heeft veel moeite met naar bed gaan. Dan huilt hij en roep om zijn pleeg moeder. Heel begrijpelijk, maar voor de overige hotel gasten wel vervelend. Omdat we inmiddels weten, dat hij het heerlijk vindt om in slaap "gewiegd of gereden" te worden, zijn we om 20:00 uur nog even naar buiten gegaan en hebben heerlijk gewandeld. Om 20:45 uur sliep Meneertje Kroon en konden hem op de hotelkamer zo zijn bed in bonjouren.

Morgen wordt een drukke dag. We gaan naar de graslanden van Binnen Mongolië. Dat is ongeveer 2 uur rijden, door de bergen van Hohhot. Daar bezoeken we een "kamp" (waarschijnlijk wel heel toeristisch) waar we zien hoe men in de graslanden woont. We zijn benieuwd...........

• 06 Augustus 2009 - 06:13

Erik,Angela&Yannieck:

Lieve schatten,
    Iedere morgen zodra we op het werk zijn kijken we reikhalzend uit naar een nieuw verslag en dan met name naar de foto's. Je kunt de vooruitgang en binding tussen jullie ook zien op de foto's. Ik mis alleen nog het familieportret van jullie 3-tjes. Wat kunnen twee weken toch een eeuwigheid duren ..... we missen jullie!