De Verboden Stad - Reisverslag uit Beijing, China van Ligang Kroon - WaarBenJij.nu De Verboden Stad - Reisverslag uit Beijing, China van Ligang Kroon - WaarBenJij.nu

De Verboden Stad

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Ligang

11 Augustus 2009 | China, Beijing

Vandaag zijn we op tijd opgestaan en zijn na het ontbijt met de taxi naar de verboden stad gereden. Na 45 min in de taxi en E 6.50 lichter kwamen op een indrukwekkend plein. Aan de overkant van de straat zagen we al een aantal bijgebouwen van de verboden stad, maar nadat we binnen waren viel onze mond pas echt open.

WAT ONTZETTEND MOOI !!!!

We zijn door de Imperial Garden naar de gebouwen gelopen. Een aantal daarvan hebben we ook van binnen bekeken. De Verboden Stad is te groot om alles in 1 dag goed te kunnen bekijken. Maar we hebben een fantastisch dag gehad en hebben een goede indruk van het verleden van de stad.
's Middags was het weer erg warm en zijn we met de taxi weer lekker naar het koele hotel gegaan.
Omdat dit de laatste avond in het geboorteland van onze kinderen is, zijn we met een groot gedeelte van de groep lekker wezen uiteten.

Het koste weer geen drol (voor nederlandse begrippen dan) en het eten was heerlijk.
Terug in het hotel, weer de koffers inpakken. Ligang stond een beetje beteuterd te kijken, maar al gauw kwam hij met zijn spullen aan. De kameel moest in de koffer en zijn moest zijn drinkbeker in de buggy.

We gaan China nu echt verlaten, maar dan wel met z'n drietjes. Aan de ene kant natuurlijk geweldig, maar we beseffen ook dat Ligang hier iets achterlaat.
We hopen ooit nog eens terug te gaan naar het land wat ons dit mooie wonder Ligang heeft geschonken !!!!